X

بلاگ مدیا ونچر

rss

به بلاگ مدیا ونچر خوش آمدید. در این بلاگ مطالب مفید و آموزشی در رابطه با سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه رسانه منتشر می گردد.

کسرا هاشمی شبستری
هرگز قدرت روابط عمومی را در موفقیت شرکت‌ها و مخصوصا شرکت‌های کوچک دست کم نگیرید. با استخدام تولیدکننده‌ محتوای حرفه‌ای، شانس دیده شدن خود را در رسانه‌ها افزایش دهید.
به گزارش اکوسیستم به نقل از نوپانا، صاحبان کسب‌وکار معمولا ارزش روابط عمومی (PR) را فراموش می‌کنند. درصورتی‌که یک روابط عمومی خوب و قوی می‌تواند استراتژی‌های تبلیغات و بازاریابی را تقویت کند. روابط عمومی از تبلیغات ارزان‌تر اما به همان اندازه یا بیشتر تأثیرگذار است و ارزش و اعتبار زیادی به محصولات و خدمات برند می‌دهد؛ تا جایی که حتی متخصصان و افراد باتجربه توصیه می‌کنند اگر بودجه‌ کافی برای تبلیغات گسترده کسب‌وکار خود ندارید، روی بهبود روابط عمومی شرکت تمرکز کنید. راه‌های زیادی برای تقویت روابط عمومی وجود دارند؛ اما قدرت بالای رسانه‌ها را نمی‌توان در این زمینه نادیده گرفت.
۱- شبکه‌های اجتماعی را شناسایی کنید
این روزها شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در روابط عمومی شرکت ایفا می‌کنند. بنابراین لیستی از تمام سایت‌هایی که در آن‌ها عضو هستید تهیه کنید و گزارش عملکرد هر یک را یادداشت کنید. نقدهای منفی و مثبتی که از برند می‌شود در نظر بگیرید و در برنامه‌ریزی‌های آینده شرکت لحاظ کنید. همچنین با کاربران و مشتری‌های خود در ارتباط باشید و سؤال‌ها یا نظراتشان را بدون پاسخ نگذارید.
۲- فعالیت شرکت را به‌خوبی تعریف کنید
فراموش نکنید که باید در صفحه‌ اول سایت، تمام شبکه‌های اجتماعی خود را معرفی کنید و به آن‌ها لینک بدهید. همچنین یک متن تهیه کنید و کار خود را به‌طور کامل در آن تعریف کنید. این متن را در تمام شبکه‌های اجتماعی که عضو هستید در قسمت توضیحات وارد کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اصلی شرکت لینک بدهید. وارد کردن اطلاعات تماس شرکت را فراموش نکنید.
۳- لیستی از رسانه‌های محلی تهیه کنید
هر شرکتی باید لیستی از رسانه‌هایی که در اطرافش قرار دارند تهیه کند تا بتواند اخبار جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کند. گاهی اوقات کسب‌وکارها اتفاقات خوب و هیجان‌انگیزی تجربه می‌کنند و بهتر است این موضوع را از طریق وب‌سایت‌ها یا رسانه‌های خبری پوشش دهند. این کار یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برند است.
۴- رسانه‌های مرتبط با صنعت خود را شناسایی کنید
امروزه هر صنعتی رسانه‌، سایت، مجله یا پادکست مرتبط با خود دارد و جدیدترین اخبار حوزه مربوطه از این طریق با افراد علاقه‌مند در میان گذاشته می‌شود. بهترین کار این است که لیستی از این رسانه‌ها نیز در اختیار داشته باشید و هر از گاهی مطالب مرتبط با حوزه فعالیت شرکت را با نام برند خود منتشر کنید.
۵- یک نویسنده‌ قوی استخدام کنید
پست‌هایی که در قسمت وبلاگ سایت و سایر رسانه‌ها منتشر می‌شوند بسیار قدرتمند هستند. بنابراین به اکثر برندها توصیه می‌شود که فردی با مهارت‌های نویسندگی بالا را در تیم خود استخدام کنند؛ فردی که آشنایی ضمنی با صنعت مرتبط با فعالیت‌های شرکت داشته باشد و بتواند محتوای تأثیرگذار تهیه کند.

نمایش 0 دیدگاه


امکان ارسال نظر وجود ندارد.